Självledarskap
Att leda sig sjäv på jobbet handlar om att vi:
-
Sätter mål, planerar och genomför arbetet.
-
Reflekterar och justerar våra handlingar utifrån vad som fungerar bäst för att nå framgång.
-
Motiverar oss själva och hanterar våra känslor och reaktioner i utmanande situationer.
-
Är medvetna om hur vi påverkar andra och är öppna för feedback på våra handlingar.
-
Samverkar framgångsrikt med andra och bidrar till ett gott samarbete.
Hur går det till?
Jag skräddarsyr föreläsningar och utbildningar baserat på målgruppens behov där vi:
-
Fördjupar oss i självkännedom, sjävlreglering och förmågan att sätta mål och hålla riktning
-
Identifierar våra värdering, behov, styrkor och fallgropar
-
Reflekterar över vilka faktorer som kan skapa trygghet eller försätta oss i "hotläge" i vardagen på jobbet
-
Skapar förståelse för hur våra motivationssystem fungerar och varför vi behöver regelbunden återhämtning
-
Reflekterar över vart vi är på väg och hur ett första steg kan se ut.
MENY